Ontdek onze toegevoegde waarde

Vekon maakt slimmer

Klant en leverancier worden partners Geplaatst door Judith Vermeulen / 30 maart 2017

Klant en leverancier worden partners

Laat ik deze blog beginnen met een persoonlijke stelling: “Zolang je werkt vanuit een klant/leverancier-verhouding is elke optimalisatie een sub-optimalisatie en dus niet het meest […]

Meer lezen
Risicomanagement in de waardeketen Geplaatst door Judith Vermeulen / 27 januari 2017

Risicomanagement in de waardeketen

Mooi, die mogelijkheden en ideeën over ketensamenwerking in de Nederlandse maakindustrie. In mijn vorige blogs noemde ik al enkele voordelen (zie blogs: de waarde van […]

Meer lezen
Geplaatst door Judith Vermeulen / 19 januari 2017

Veranderingen in functies door ketensamenwerking

Samen toegevoegde waarde creëren voor de eindgebruiker, dat is het doel van ketensamenwerking. Maar wat zijn de gevolgen voor de medewerkers van de maakbedrijven door […]

Meer lezen
Realiseren van schaalvoordelen Geplaatst door Judith Vermeulen / 14 december 2016

Realiseren van schaalvoordelen

Welkom bij onze blogreeks over waardecreatie in de maakindustrie. Mijn compagnon Judith Vermeulen en ik gingen eerder in op diverse aspecten van waardecreatie in de […]

Meer lezen
Judith Vermeulen Geplaatst door Judith Vermeulen / 24 oktober 2016

Mens en Techniek

Hoe is het om als vrouw in de mannenwereld van de industriële techniek te ondernemen? Deze vraag, die mij geregeld wordt gesteld, beantwoord ik graag […]

Meer lezen
Geplaatst door Judith Vermeulen / 14 oktober 2015

Smart Customization – maximale toegevoegde waarde tegen zo laag mogelijke kosten

Dr.Ir. Jaap van Ede, hoofdredacteur van procesverbeteren.nl, doet verslag van de ontwikkelingen bij Damen Shipyards, waar visionair directeur Kommer Damen een revolutionair model introduceerde. Bij […]

Meer lezen
Geplaatst door Judith Vermeulen / 28 mei 2015

Slimmer samenstellen met modulaire (sub)systemen

Succes in Maakindustrie door het modulaire denken Wil een organisatie succesvol zijn, dan moet deze volgens het marketingmodel van Treacy & Wiersema* uitblinken op één […]

Meer lezen

Onze partners